FAQ
Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna.
Returer & Byten
Hur gör jag en retur?
När din beställning har lagts kommer du att få en bekräftelse via e-post som talar om att vårt leveransteam har tagit emot din beställning. När din beställning är genomförd kommer du att få ett e-postmeddelande med din spårningsinformation. Fraktavgifter återbetalas inte vid returer.
Skickar du utomlands?
Ja, vi skickar över hela världen. Fraktkostnader tillkommer och läggs till på checkout.
Hur returnerar jag en beställning betald med Klarna?
Byte/återbetalning via Klarna: Markera returen i Klarna-appen för att pausa fakturan tills vi har behandlat returen.
Byte efter att returen har behandlats : Rapportera inte returen i Klarna för ett direkt byte. Du kommer inte att få en ny faktura för samma belopp. För ett lägre belopp återbetalar vi skillnaden. För ett högre belopp fakturerar vi skillnaden.
Hur lång tid tar en retur?
Vi har en behandlingstid på 2-3 veckor från det att returen skickas. Du kommer att höra från oss när vi har behandlat returen.
Observera att behandlingstider kan variera på grund av hög efterfrågan eller förseningar i leveransen.
Hur mycket kostar en retur?
SVERIGE
Gratis retur vid byte av vara/storlek.
Returkostnad utan byte:
1-3 produkter: 89kr
4-8 produkter: 149kr
9-11 produkter: 199kr
12-15 produkter: 299kr
Mer än 15 produkter: 399kr
INTERNATIONAL
Vi erbjuder gratis returer för byten på varor över 399kr (ungefär 35 EUR).
För returer utan byte dras en avgift på 259kr (ungefär 23 EUR) från det belopp du har betalat.
När kommer jag att få min återbetalning?
Vi har en behandlingstid på 7-10 arbetsdagar från det att returen skickas. Observera att behandlingstiden kan förlängas till 2-3 veckor under perioder med hög efterfrågan.
Beloppet kommer att återbetalas till samma betalningsmetod som du använde för din beställning.
Det tar normalt 5-7 arbetsdagar för beloppet/fakturan att återbetalas/uppdateras.
Returpolicy
För att vara berättigad till retur måste din vara vara i samma skick som du mottog den, oanvänd med etiketter och i originalförpackning. Du måste också ha köpt direkt från oss.
Vi accepterar endast returer/utbyten enligt följande riktlinjer:
- 180 dagars returpolicy
- 14 dagars ångerrätt/öppet köp på varor till nedsatt pris.
- Kläder måste returneras i originalproduktpåsarna.
- Får inte vara använda (endast provade), tvättade eller torktumlas.
- Får inte ha deodorantmärken.
- Får inte ha fläckar av något slag (smink/solbränna, etc.).
- Får inte ha överdrivet mycket mänskligt eller husdjurs hår.
- Får inte ha en onormal lukt (parfym, kroppslukt, etc.).
- Kläder får inte sakna några delar (inlägg, remmar, knappar, etc.).
- Artiklar med för många skrynklor kan nekas.
- Hygienprodukter (vattenflaskor, underkläder och strumpor) kan inte returneras.
För ogiltiga returer tillkommer en avgift på 30 % utöver returkostnaden för att förhindra förlust.
Returpolicy för specialerbjudanden
Om du returnerar en vara från en specialkampanj (som '2 för 1' eller 'köp en, få en gratis'), kommer du att debiteras fullpris för eventuella kampanjvaror du behåller. Detta säkerställer att villkoren för kampanjen upprätthålls.
Beställning
Vilken storlek ska jag köpa?
Om din beställning ännu inte har skickats från oss, kan det finnas en möjlighet att vi kan avboka den. Vi kan dock inte garantera att detta kommer att vara möjligt.
Vänligen skicka oss ett e-postmeddelande, så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.
Kan jag avboka min beställning?
Vi förstår det, vi ändrar oss också! Även om vi önskar kunde, när en beställning väl är gjord, kan vi inte ändra eller avbryta den för närvarande. Vi hoppas att ha en avbokningstid en dag i framtiden.
Om varan/varorna inte fungerar, se till att byta mot en preferred-stil eller returnera för återbetalning. Som en påminnelse är inrikes returfrakt gratis.
Hur spårar jag min beställning?
När din beställning har packats kommer du att få en leveransbekräftelse med en spårningslänk till den e-postadress du angav när du gjorde beställningen.
Om du inte har fått detta rekommenderar vi att du kontrollerar din skräppostmapp. Vänligen kontakta kundtjänst om du inte kan hitta det.
Jag har inte mottagit en orderbekräftelse
Om du inte har fått en orderbekräftelse kan du kontakta oss via e-post.
Observera att du måste ange det fullständiga namn som användes vid beställningen.
Mitt paket skickas i retur, vad gör jag?
Kontakta kundservice och bifoga:
- Ordernummer och fullständigt namn
- Adressen du är registrerad på
- Om du önskar att paketet ska skickas ut på nytt eller inte.
Kunden är själv ansvarig för att ange korrekt och fullständig leveransinformation. Tyvärr kan vi inte hållas ansvariga för paket som blir felaktigt levererade eller liknande på grund av felaktig information i leveransuppgifterna. Om du upptäcker felaktig information i leveransinformationen, kan du kontakta kundservice. Korrigering av leveransinformation är endast möjlig om beställningen inte har packats eller skickats.
Jag har mottagit en felaktig vara i min beställning
Fel kan ibland uppstå på grund av mänskliga faktorer eller andra misstag. Naturligtvis, om ett fel uppstår, kommer vi att göra vårt bästa för att försöka rätta till det så snart som möjligt.
Skicka oss ett e-postmeddelande till Post@peachtights.com inklusive:
- Ordernummer och fullständigt namn
- Bild och beskrivning av felet
- Bild av beställningsformuläret du mottog
Produkter
Vad är skillnaden mellan de svarta leggingsen?
Lux Seamless:
Tjockt tyg, mest skrynklig effekt, medium stöd, detaljer längs benet och kontur.
High Waist:
Medium tjockt tyg, mycket skrynklig effekt, medium stöd, räfflor längs benet och kontur.
Deluxe:
Tunt tyg, elastiskt, liten elegant skrynklig effekt justerbar för önskad effekt, medium stöd, ingen kontur.
Sleek Deluxe: Tunt/medium tyg, bra stöd, liten elegant skrynklig effekt, slät yta, inga detaljer eller kontur.
Classic Deluxe: Tunt/medium tyg, låg/medium stöd, utan skrynklig effekt eller detaljer.
Pure-fit:
Tunt tyg, lågt stöd, ingen skrynklig effekt, inga detaljer, V-midja.
Ribbat:
Medium tjocklek, ingen skrynklig effekt, låg/medium stöd, ribbat material.
Vilken storlek ska jag välja?
Vi rekommenderar att du väljer den storlek du vanligtvis bär. Om du är osäker, råder vi dig att titta på storleksguiden som finns under storlekarna och läsa produktbeskrivningen.
Varför finns det en färgskillnad i föremål med samma färgnamn?
Om du vill ha ett set som är 100% identiskt i färg, måste du välja set från samma kollektion.
Till exempel kan det finnas en liten färgskillnad mellan Navy Blue Classic Deluxe och Navy Blue Lux Seamless.
Garantikrav
Hur gör jag ett krav?
Om du har fått en defekt produkt, eller om produkten har skadats, hjälper vi dig självklart.
För att lämna in ett klagomål, vänligen kontakta vår kundtjänst med följande information:
- E-postadressen som användes vid köpet
- Ordernummer
- Kundens namn
- Produkten du klagar på
- Bild på felet och logotypen
- Orsak till klagomålet
Vårt kundtjänstteam kommer att svara dig så snabbt som möjligt.
Skador och problem
Vänligen inspektera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller om du får fel vara så att vi kan utvärdera problemet och rätta till det.
Om du returnerar en vara med ett fel/problem måste det rapporteras innan returen.