FAQ
Vanliga frågor och svar.
Frakt, returer & byten
Vad är fraktpolicyn?
När din beställning har lagts kommer du att få en bekräftelse via e-post som talar om att vårt leveransteam har tagit emot din beställning. När din beställning är genomförd kommer du att få ett e-postmeddelande med din spårningsinformation. Fraktavgifter återbetalas inte vid returer.
Skickar du utomlands?
Ja, vi skickar över hela världen. Fraktkostnader tillkommer och läggs till på checkout.
Hur returnerar jag en order betald med Klarna?
För byte/återbetalning via Klarna: Markera returen i Klarna-appen för att pausa fakturan tills vi har behandlat returen.
Vid byte efter returhantering: Anmäl inte retur i Klarna för direkt byte. Du får ingen ny faktura vid samma belopp. För lägre belopp, återbetalar vi skillnaden. För högre belopp, fakturerar vi skillnaden.
Hur lång tid tar en retur?
Vi har en behandlingstid på 2-3 veckor från det att returen är skickad. Du hör från oss när vi har behandlat returen.
Observera att behandlingstiden kan variera vid hög belastning eller förseningar i leveransen.
Vad kostar en retur?
Retur är gratis när det gäller byte av vara/storlek.
Vid retur utan byte tillkommer en kostnad på 59 kr som dras av från det belopp du har betalat.
När får jag min återbetalning?
Vi har en behandlingstid på 2-3 veckor från det att returen skickats.
Beloppet kommer att återbetalas till samma betalningsmetod som du använde vid din beställning.
Det tar vanligtvis 5-7 arbetsdagar innan beloppet/fakturan är återbetald/uppdaterad.
Returpolicy
För att vara berättigad till retur måste din vara vara i samma skick som när du mottog den, oanvänd med etiketter och i originalförpackningen. Du måste också ha handlat direkt från oss.
Vi accepterar endast retur/byte enligt följande riktlinjer:
- Alla returer måste vara poststämplade inom 180 dagar efter leverans
- 14 dagars ångerrätt/öppet köp på varor till nedsatt pris
- Kläder måste returneras i originalproduktpåsar
- Får inte användas (endast provas), tvättas eller läggas i torktumlare
- Får inte ha deodorantmärken
- Får inte ha fläckar av något slag (smink/självbränning etc.)
- Får inte ha överdrivet mänskligt eller djurhår
- Får inte ha onormal lukt (parfym, kroppslukt etc.)
- Kläder får inte sakna delar (inlägg, band, knappar etc.)
- Föremål med för mycket veck kan nekas
- Hygienprodukter (vattenflaska, underkläder och strumpor) får inte returneras
Ogiltiga varor kommer att skickas tillbaka och debiteras en fraktavgift på 59 kr.
Returpolicy för kampanjer
Om du returnerar en vara från en särskild kampanj, kommer du att debiteras fullt pris för eventuella kampanjvaror du behåller.
Exempel: "2 för 1" och "Köp en, få en på köpet".
Detta säkerställer att villkoren för kampanjen upprätthålls.
Beställning
Vilken storlek ska jag köpa?
Om din beställning inte har skickats från oss ännu, kan det finnas en möjlighet att vi kan avbryta den. Vi kan dock inte garantera att detta är möjligt.
Skicka ett mail till oss, så ska vi försöka göra vad vi kan för att hjälpa dig.
Kan jag avboka min beställning?
Vi förstår det, vi ändrar oss också! Även om vi önskar kunde, när en beställning väl är gjord, kan vi inte ändra eller avbryta den för närvarande. Vi hoppas att ha en avbokningstid en dag i framtiden.
Om varan/varorna inte fungerar, se till att byta mot en preferred-stil eller returnera för återbetalning. Som en påminnelse är inrikes returfrakt gratis.
Hur spårar jag mitt paket?
När vi har packat din beställning kommer du att få en leveransbekräftelse med spårningslänk till den e-postadress du angav vid beställningen.
Om du inte har mottagit den rekommenderar vi att du kontrollerar skräpposten. Kontakta kundtjänst om du inte hittar den.
Jag har inte fått någon orderbekräftelse
Om du inte har fått en orderbekräftelse kan du kontakta oss via e-post.
Observera att du måste ange det fullständiga namnet som användes när du gjorde beställningen.
Mitt paket skickas i retur, vad gör jag?
Kontakta kundservice och bifoga:
- Ordernummer och fullständigt namn
- Adressen du är registrerad på
- Om du önskar att paketet ska skickas ut på nytt eller inte.
Kunden är själv ansvarig för att ange korrekt och fullständig leveransinformation. Tyvärr kan vi inte hållas ansvariga för paket som blir felaktigt levererade eller liknande på grund av felaktig information i leveransuppgifterna. Om du upptäcker felaktig information i leveransinformationen, kan du kontakta kundservice. Korrigering av leveransinformation är endast möjlig om beställningen inte har packats eller skickats.
Jag har fått fel i min beställning
Fel kan ibland uppstå på grund av mänskliga faktorer eller andra misstag. Självklart, om ett fel uppstår, kommer vi att göra vårt bästa för att försöka rätta till det så snart som möjligt.
Skicka oss ett mail på Post@peachtights.se som inkluderar:
- Ordernummer och fullständigt namn
- Bild och förklaring av felet
- Bild på orderbladet du mottog
Produkter
Vad är skillnaden mellan de svarta tightsen?
Lux Seamless:
Tjockt tyg, mest scrunch, medium stöd, detaljer längs benet och kontur.
High waist:
Medium tjockt tyg, mycket scrunch, medium stöd, räfflor längs benet och kontur. Deluxe:
Tunt tyg, elastiskt, liten elegant scrunch som kan justeras efter önskad effekt, medium stöd, ingen kontur. Sleek Deluxe:
Tunt/medium tyg, bra stöd, liten elegant scrunch, slät yta, inga detaljer eller kontur. Classic Deluxe:
Tunt/medium tyg, lågt/mellanstöd, utan scrunch eller detaljer.
Pure-fit: Tunt tyg, lågt stöd, utan scrunch, inga detaljer, V-midja.
Ribbed:
Medium tjocklek, utan scrunch, lågt/mellanstöd, ribbat material.
Vilken storlek ska jag välja?
Vi rekommenderar att du väljer den storlek du vanligtvis använder. Om du är osäker rekommenderar vi att du tittar på storleksguiden som finns placerad under storlekarna samt läser på produktbeskrivningen.
Varför finns det en färgskillnad på artiklar med samma färgnamn?
Om du önskar ett set som är 100% likt i färgen måste du välja set från samma kollektion.
Till exempel kan det finnas en liten färgskillnad mellan Navy Blue Classic Deluxe och Navy Blue Lux Seamless.
Reklamation
Hur reklamerar jag?
Om du har fått en produkt som är felaktig, eller om produkten har blivit skadad, ska vi självklart hjälpa dig.
För att göra en reklamation, vänligen kontakta vår kundtjänst med följande information:
- Den e-postadress som användes vid köpet
- Ordernummer
- Kundens namn
- Produkten du reklamerar på
- Bild på defekten och logotyp
- Orsak till reklamationen
Vårt kundtjänstteam kommer att svara dig så snabbt som möjligt.
Skador och problem
Vänligen inspektera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller om du har fått fel vara så att vi kan utvärdera problemet och åtgärda det.
Om du returnerar en vara som har en brist/problem, måste detta meddelas innan returen.